Anke Koster - Coaching, Training, Interim en Personal Branding

Training Personal branding met Twitter

twitter-logoTwitter is een sociale netwerksite. Het doel van Twitter is het opbouwen van een netwerk en uitwisselen van informatie.

In deze training wordt de inzet van Twitter als Personal branding tool toegelicht. Hoe zet je Twitter in om je van andere professionals te onderscheiden? Of om je eigen netwerk te vergroten en te zoeken naar relevante (vak)informatie.
Lees meer over de training of schrijf je direct in.

Twitter biedt ook veel mogelijkheden om een nieuwe baan of een interim opdracht te vinden. Een groot deel van de bedrijven in Nederland gebruikt Twitter om te communiceren dat ze nieuwe medewerkers zoeken. 

Ook is het mogelijk om gevonden te worden via Twitter door bijvoorbeeld  recruiters. De recruiter wil vast stellen of jij geschikt bent voor de vacature of het project waarvoor hij mensen zoekt. Hierbij is het belangrijk om jezelf zo te profileren dat er een helder en realistisch beeld is van jouw persoonlijkheid, kennis en kunde.
Ook kun je Twitter gebruiken om meer te weten te komen over een bedrijf waar je graag wilt werken en die kennis kun je dan inzetten in een sollicitatie- of netwerkgesprek.

Voor wie?

  • Deze training is geschikt voor iedereen die:
  • Twitter wil leren kennen en er mee wil kunnen werken;
  • via Twitter baanmogelijkheden cq. opdrachten wil vinden;
  • Twitter wil inzetten voor personal branding (in aanvulling op LinkedIn).

Resultaat

Aan het einde van de training Twitter:
  • heeft de deelnemer een eigen Twitteraccount, met ingevulde bio en weet de deelnemer hoe met de instellingen om te gaan;
  • heeft de deelnemer ervaren hoe Twitter werkt, wat de mogelijkheden zijn en wat het hem/haar persoonlijk concreet kan opleveren;
  • kan de deelnemer een tweet maken en kent hij/zij de belangrijkste Twittervocabulaire op de arbeidsmarkt;
  • heeft de deelnemer kennis genomen van achtergrondinformatie en belangrijke statistieken rond Twitter;
  • kan de deelnemer zoeken naar vacatures, bedrijven, personen en andere relevante informative op Twitter;
  • kan de deelnemer volgen en gevolgd worden en heeft hij/zij kennis genomen van concrete voorbeelden en belangrijke do’s & don’ts;
  • kan de deelnemer zijn/haar personal brand sterker neerzetten door LinkedIn en Twittter in samenhang met elkaar in te zetten. (o.a. zoektermen stroomlijnen);
  • is de deelnemer bewust geworden van het belang van het hebben van een netwerk m.b.v. Twitter, in samenhang met de andere netwerkmogelijkheden.

Inhoud

  • Social media update
  • Twitter account aanmaken en instellingen
  • Twitter en Personal branding: zoekwoorden
  • Twitter en Netwerken
  • Twitter en vacatures/opdrachten vinden
  • Twitter en actuele informatie
  • Twitter toepassingen en Twitter mobiel

Schrijf je in voor de training (kies 'Training Personal branding met Twitter')

Sitemap

  • Temperament Plus
  • Coaching
  • Personal Branding
  • Training
  • Interim

Contact

Temperament Plus - Anke Koster

info @ temperamentplus.nl

06 - 13 56 06 96

 Anke Koster op LinkedIn